23.06.2017
Informacja o przerwie serwisowej Systemu Rejestrów Państwowych.
Informujemy, że w dniach 23-24 czerwca wystąpi niedostępność usług działających w oparciu o SRP. więcej mniej
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że w związku z koniecznością aktualizacji środowiska produkcyjnego Systemu Rejestrów Państwowych (SRP) w dniach od 23 czerwca (piątek) od godziny 22:00 do 24 czerwca (sobota) do godziny 6:00 niedostępne będą usługi działające w oparciu o SRP:
1. Złóż wniosek o dowód osobisty
2. Sprawdź, czy twój dowód osobisty jest gotowy
3. Sprawdź swoje dane w Rejestrze Dowodów Osobistych,
4. Sprawdź, czy dowód jest unieważniony,
5. Sprawdź swoje dane w rejestrze PESEL,
6. Założenie profilu zaufanego.
7. mDokumenty.
8. Aplikacja ŹRÓDŁO.

Za niedogodności spowodowane niedostępnością serdecznie przepraszamy,

Zespół Centralnego Ośrodka Informatyki
04.05.2017
Informacja o przerwie technicznej.
Informujemy, że w dniach 6-7 maja mogą wystąpić chwilowe utrudnienia w działaniu systemów ePUAP i Profil Zaufany (eGo). więcej mniej
W związku z koniecznością wykonania prac konserwacyjnych instalacji elektrycznej w serwerowni, 6 maja 2017 od godziny 6:00 nastąpi przerwa w dostępie do systemu CEPiK.
Prace potrwają do 7 maja 2017 do godziny 5:00. W tym czasie możliwe są także chwilowe utrudnienia w działaniu innych systemów, w tym SRP, ePUAP, Profil Zaufany (eGo), Obywatel.gov.pl.


Przepraszamy za utrudnienia,

Zespół Centralnego Ośrodka informatyki
27.03.2017
Wyłączenie autoryzacji przy użyciu poczty elektronicznej
Jeśli używasz konta email do odbierania haseł jednorazowych profilu zaufanego pamiętaj, że jest to możliwe tylko do 7 kwietnia 2017 r. więcej mniej
Następnego dnia funkcja zostanie wyłączona. Dalsze korzystanie z profilu będzie możliwe tylko za pomocą haseł przesyłanych za pomocą SMS. Dotyczy to wszystkich użytkowników - osób fizycznych oraz pracowników administracji publicznej wykorzystujących profil do celów służbowych.
Jeśli korzystasz z haseł wysyłanych na email, zamień je na SMS - w tym celu:
1. wejdź na swoje konto się w serwisie pz.gov.pl,
2. wybierz z menu bocznego „Mój profil zaufany”, a następnie opcję „Przedłuż ważność”
3. podaj numer telefonu komórkowego

Jeśli nie uda Ci się podać numeru telefonu dla haseł jednorazowych SMS od 8 kwietnia 2017 r. Twój Profil Zaufany nie zniknie, ale będziesz musiał udać się do punktu potwierdzającego Profil Zaufany ePUAP, by móc z niego normalnie korzystać. Pamiętaj, że nadal będziesz mógł korzystać z profilu zaufanego za pośrednictwem bankowości elektronicznej.

---
Podstawa prawna: § 8 ust. 3 w związku z § 21 ust. 1 rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 5 października 2016 r. w sprawie profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1633).
22.02.2017
SMS-y do odbiorców przebywających poza granicami kraju
Informujemy, że SMS-y generowane przez system Profil Zaufany oraz platformę ePUAP mogą nie docierać do części odbiorców przebywających poza granicami kraju. więcej mniej
Sprawdź listę zagranicznych operatorów GSM dostarczających SMS-y.
30.12.2016
Przerwa serwisowa ePUAP i PZ
1 stycznia 2017 r. w godzinach 20:00 - 20:30 więcej mniej
Informujemy, że 1 stycznia, w godzinach 20:00 - 20:30 system ePUAP (epuap.gov.pl) oraz Profil Zaufany (pz.gov.pl) będą niedostępne.
Niedostępność usługi spowodowana jest aktualizacją systemu.
Przepraszamy za powstałe utrudnienia.

29.12.2016
Wymiana certyfikatu SSL
Informujemy, że w dniu 2 stycznia po godzinie 22:00 nastąpi wymiana certyfikatu SSL dla domeny pz.gov.pl. więcej mniej
Informujemy, że w dniu 2 stycznia po godzinie 22:00 nastąpi wymiana certyfikatu SSL dla domeny pz.gov.pl.
Nowy certyfikat SSL z kluczem publicznym jest dostępny na stronie pz.gov.pl w zakładce POMOC > Integratorzy.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Service Desk Centralnego Ośrodka Informatyki:
Adres e-mail: epuap-pomoc@coi.gov.pl - nasz pracownik odpowie na twoje pytania drogą elektroniczną.

17.10.2016
Łatwy sposób na Profil Zaufany
Użytkownicy bankowości internetowej i innych komercyjnych systemów transakcyjnych będą mogli zakładać Profil Zaufany bez konieczności wizyty w urzędzie w celu potwierdzenia tożsamości. więcej mniej
Jako pierwsi z takiej możliwości mogą skorzystać klienci PKO BP. Wystarczy, że zalogują się na swoje konto i wypełnią krótki formularz (bank nie będzie przechowywał zawartych w nim informacji). Usługa jest bezpłatna.
To duże ułatwienie, bo konieczność wizyty w urzędzie była główną barierą, która zniechęcała obywateli do zakładania PZ. Sukcesywnie do sytemu będą dołączać inne banki, a także firmy telekomunikacyjne.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Service Desk Centralnego Ośrodka Informatyki:
Telefon: + 48 (42) 253 54 50
Adres e-mail: epuap-pomoc@coi.gov.pl - nasz pracownik odpowie na twoje pytania drogą elektroniczną.

10.09.2016
Uruchomienie wydzielonego profilu zaufanego w wersji produkcyjnej
Dnia 10 września 2016 roku został uruchomiony wydzielony profil zaufany w wersji produkcyjnej.